Jak jsme slavili vánoce na třikrát

prosince 23, 2019

Sedím v našem útulném domečku, vlasy mám stažené do drdolu, přede mnou na stole hoří voňavá svíčka a s horkou čokoládou v ruce poslouchám vánoční koledy. Letos jsem se rozhodla, že si tu krásnou vánoční atmosféru pořádně užiju a nenechám si ji sebrat nějakým předvánočním shonem. K dokonalosti mi už chybí jen ten sníh za okny.






Jsou to naše druhé vánoce v Anglii, pryč od přátel a rodiny. Vánoce pro mě vždycky byly krásná událost- spousta lidí, nikdy nesmělo chybět to správné vánoční drama, ale taky spousta smíchu a radosti, ujídání vánočního cukroví a bramborového salátu, slavení Vánočních tradic a společné zpívání koled. To vše mi letos bude chybět. Je skvělé zažívat vánoce v zahraničí, ale vánoce jsou hlavně o tom být se svými nejbližšími a to se nám bohužel letos nepodaří. Ale až budu mít svůj vlastní dům, budu pořádat pořádné veliké rodinné vánoce. 💓


Ale tyto vánoce taky byli přeci jen něčím velmi ojedinělé, skoro jako by se nám to někdo snažil vynahradit, abychom neměli ani čas smutnit.


Naše vánoce probíhaly asi takto:
V jednu krásnou slunečnou neděli jsme byli pozváni na Vánoční oběd k naší první rodince u které pracujeme. V krbu radostně poskakovaly plamínky ohně, které vyzařovaly teplo do celého, typicky anglicky vybaveného obýváčku, a my se seznamovali s dalšími 8 členy rodiny. Všude byl slyšet smích, radostné povídání a cinkot příborů o talíř, když si všichni vychutnávali úžasné Anglické slané koláče a dezerty. Jídlo bylo opravdu vynikající! a aby to byl ten pravý Anglický oběd, nesměly chybět ani Christmas crackers! Každý si nasadil na hlavu papírovou korunu, dostal nějakou drobnůstku a domů jsme odcházeli ve skvělé náladě. Angličané jsou v tomhle úžasní, ihned jsme se cítili jako součást rodiny a já se cítila opravdu vděčně, že jsme tady mohli být.


Na Vánoční den jsme k nám pozvali naše kamarády z Anglie a bylo to úžasné! Vánoční koledy hrály na celý pokoj a já nedočkavě vyhlížela z okna kamarádů auto a mezitím se snažila všechno dokonale připravit. Přijeli na čas a mohli jsme se pustit do těch pořádných oslav - nechybělo tradiční vánoční jídlo (kapra vystřídal teda losos, protože nikdo z nás kapra nejí :D), cukrovíčko, koledy, stromeček a ta správná pohodová atmosféra. Všichni jsme si povídali až do 2 do rána a vše se neslo v krásné, poklidné atmosféře.


Druhý den jsme byli pozváni na skleničku k druhé rodince u které pracujeme a poznali celou jejich širokou rodinku. Angličané totiž většinou na vánoce pozývají celou svou rodinu a tak se často stává, že k Vánočnímu stolu zasedne i 25 lidí. Pro mě je to nádherný zvyk a pokud jednou budu mít svůj baráček, chtěla bych to dělat zrovna tak. Přeci jen Vánoce by hlavně měly být o tom, že je strávíme s rodinou a lidmi, kteří jsou blízcí našemu srdci.



Odpoledne jsme už sedali do auta a vyráželi na cestu za naši bývalou rodinkou, se kterou máme úžasné vztahy, a která nás i letos pozvala, abychom s nimi oslavili Vánoce. Jako první jsme si všichni sedli k televizi a poslouchali proslov královny. Každý bedlivě poslouchal, nikdo ani nedutal a jen semtam někdo přiývnul hlavou, když souhlasil s tím, co řekla. Byl to nádherný projev o rodině, našich blízkých a přátelství. Po proslovu byl čas na úžasný oběd.
Nemohla jsem se dočkat až všichni usedneme ke stolu. Podával se tradiční vánoční krocan s nádivkou, brusinkami a pečenými kaštany. Já to tak miluju!! Jestli něco angličani opravdu umí, tak je to podle mě vánoční jídlo. Hlavně domácí je neskutečně skvělá kuchařka a tohle jídlo nebylo vyjímkou. Nikdy se toho nemůžu dostatečně nabažit.

Po obědě jsme hráli jsme hry, povídali si s rodiči a měli možnost se vidět s našimi dobrými kamarády, kteří tam nyní pracují. Já byla v sedmém nebi. Jsem společenský člověk a být v tak úžasné společnosti, jako jsme byly tyto vánoce mě neskutečně nabíjí energií a já pak mám tolik dobré energie, že bych ji mohla rozdávat i po okolí :D


Vánoční období jsme zakončili v Londýně na Winter Wonderland, který je, koneckonců jako každý rok, prostě úúúúžasný! Tyto Vánoce byly dokonalé.


Tak krásné, pohodové Vánoce a šťastný Nový rok i vám všem!
Vaše Klárka

You Might Also Like

0 komentářů