Portsmouth

srpna 11, 2018


Víkend v Portsmouth byl zatím jeden z nejkrásnějších co jsem tady v Anglii zažila. Našim hlavním cílem bylo Historické přístaviště (Historic Dockyard). Popravdě jsem moc nevěděla, co mám čekat a byla jsem opravdu mile překvapená (až na tu cenu teda). Vstupné na 11 atrakcí s platností jednoho roku totiž vyšlo jednoho na téměř 40 £ 🙈 Se mi přetočily panenky jak jsem to viděla. Ale zase to je na rok, tak jsme si koupili vstupenku a šli prozkoumávat. Příště ale určitě budeme kupovat po internetu, protože jsem chvíli po koupi vstupenek našla na netu voucher, kde by nás to stálo 40£ oba dva (jo, pěkně mě to zjištění naštvalo, protože kdybych na to koukla o 10 minut dříve, tak jsme mohli 40 ušetřit že jo. Ale chybama se člověk učí a alespoň už teď vím, že v dnešní době se to už přes internet vyplatí více.

Ale bylo to skvělé! Hned první jsme navštívili loď HMS warrior z roku 1860. Jsem na historii fakt blbá (nepamatuji si ani jedno jediné datum ) ale přesto se mi vše ohledně historie líbí, takže to byl pro mě neskutečný zážitek. Loď byla opravdu obrovská a téměř nedávno zkonstruovaná do původní podoby a bylo to úžasné. Celkem měla 5 pater, takže pro mě neskutečně obrovská loď. Člověk mohl nahlédnout "námořníkům" do kuchyně, jak si žil kapitán a posádka, jaké měli zbraně a bylo to totálně úžasné. 
Další skvělou věcí byly doky, kde stále lodě opravují, takže jsme měli možnost kouknout přímo na celý proces práce. Pro lidi je tam vyhrazeno místo, kudy mohou chodit, aby nepřekáželi lodním mistrům, kteří je tam opravují + jsme mohli vyjít nahoru na ochoz, kde jsme měli krásný rozhled na celý dok.

Výhled na lodě, které jsou opravovány.
 Plus byly nahoře vystaveny lodě ( loď královny Viktorie, na které se přepravovala z a do královské jachty,  kanoe, ve kterých se snažila Anglie nepozorovaně dobýt Bordeaux a podobně, loď ve které jel James Bond při natáčení těch úplně starých dílů ...) Což bylo super, když si člověk představil, co všechno mají ty lodě za sebou a stejně jsou tu a vystavené v celé své kráse.

loď královny Viktorie

Třetí strakcí byla vojenská loď z 2 světové války a ta byla teda nejslabší. Uvnitř jen plech a v tom hicu jsme se uvnitř té lodě fakt smažili :D Všechno bylo strohé (chápu, vojenská loď) ale prostě nic moc. Ač se to nezdálo, tak projít 3 atrakce nám trvalo téměř celé odpoledne, takže potom už jsme si dali jen procházku po kolonádě, nakoukli do místního shopping centra, které je přímo u přístaviště a podél pobřeží je plno kaváren a restaurací a moc se mi to tam líbilo. Ještě, když u jedné z kaváren vystupovala dvojice, která zpívala známé písně, a ty se nesly po celém nábřeží a dodávaly tomu úplně jinou a úžasnou atmosféru. Rozhodně jsme tu nebyli naposledy ♥

A foto s červenou telefonní budkou samosebou nesmí chybět :D



You Might Also Like

0 komentářů