Ten slavný Brighton

srpna 25, 2018



Slyšela jsem o něm už 5 let zpět, když jsme byla v Anglii. Každý jej opěvoval a každý tam musel jet, později i spolužáci na škole při návštěvě anglie nezapomněli navštívit ani Brighton Já to štěstí neměla a tak jsem do Brightonu nejela. Neviděla jsem slavný Brighton palace pier, neviděla jsem pobřeží a tak jsem jen poslouchala barvité vyprávění, jak je to tam skvělé.

Aleeeee! Letos to konečně klaplo a to dokonce tento týden. Našli jsme si na internetu místa, která bychom chtěli navštívit (a že vypadaly sakra úžasně ♥) Royal pavilon? Neskutečné, tam prostě musíme. Ráno jsme nabalili svačina a jelo se. Bohužel se ještě v navigaci moc dobře neorientuji a tak jsem nás navedla přímo do centra Brightonu, kde bylo parkovné za 5 liber na hodinu, 5 liber!!! 👀 To je snad hřích chtít tak moc za parkování. Takže jak rychle (pomalu, diky kolonám) jsme do centra Brightonu přijeli, tak rychle (pomalu, znova kvůli kolonám) jsme zase odjeli trošku dále. Díky bohu za navigaci.👐

Co bije hodně do očí je to, že se v městě nachází opravdu veliké množství bezdomovců a na celý ráz města to rozhodně nedělá dobrý dojem. Když si jdete na procházku po parku a tam je skupinka bezdomovců, co spí na lavičce, tak to (nejen) jednoho docela odradí. Ale což o to, jako holka z Ostravy jsem na to zvyklá a doma to taky není nic slavného. První zastávka byla u mého vysněného Royal pavilon. Těšila jsem se na to celou cestu a konečně jsem tam byli! Vkročili jsme do zahrad a já se těšila na tu krásu. 
Související obrázekSouvisející obrázek

 Jenže, jak to už bývá zvykem, realita je trošku jiná, než je zobrazováno na fotkách. Přišli jsme, všude spousta lidí a to nádherné jezero, co se na fotkách před Royal pavilon rozkládalo vypadalo asi takto... Ano, je to jen kus betonu zalitý vodou, která je ještě k tomu porostlá řasama. Takže mé představy romantických fotek na hraně jezera s palácem za zády byly rázem ty tam.
Nevím, jestli se z toho mám smát, nebo brečet :D
Pořád jsem říkala Marťovi, že jsme asi špatně, že to jezero tady není a že to musí být tím pádem někde jinde a že to není možné, že by to bylo ono. Ale bohužel, ano, bylo to ono. No a krom toho jsme taky vychytali zrovna dobu oprav, takže jsme koukali na polovinu pavilonu schovaného za lešením.  Jak bylo psáno na tripAdvisor, je toto místo skvělé na piknik. Jasné, rozhodně je, pokud je člověk milovníkem aut - pavilon je totiž téměř ze všech stran obehnán hlavními cestami, kde projíždí jedno auto za druhým. A pokud jste přátelské povahy, je toto místo jako stvořené pro vás - na tak malém prostoru je v jednom kuse vměstnaný dav procházejících lidí, takže nemáte o zábavu nouzi. Na piknik ideál prostředí.

Další věcí, co jsme měli v plánu byl Brighton palace pier. Ten se mi líbil. Všude spousta stánků, neskutečně krásně to tam vonělo, byly tam snad všechny sladké jídla světa. Člověku se na to všechno opravdu sbíhaly sliny. Připomínalo mi to hodně stánkama naše poutě v česku. Zkusili jsme si i hod balónky na plechovky. Je to asi ze dvou metrů, že by to zvládl každý manták... No a my jsme asi extra mantáci, protože ze 3 hodů se nám podařilo shodit jen 1 plechovku :D Takže jsme šli s ostudou zase dále.
Po cestě zpět jsme se nechtěli prodírat davem lidí po hlavních trasách a tak mě chytře napadlo (jsem přece holka z vesnice a umím používat selský rozum), že zajdeme do nějaké vedlejší uličky a projdeme to mimo hlavní trasu. Jenže to jsem ještě netušila, že nás to dovede přímo na trasu, kde se týden předtím konalo Pride Parade 🌈  (které se mimochodem zůčastnilo přes 300 000 lidí). Takže jsme vyšli na ulici, kde byli nejrůznější obchody orientované právě na tuto skupinu lidí👬. Ať už se jednalo o kadeřnictví, tak nejrůznější bary, kavárny a jiné obchody (+18) určené přímo pro ně. Všude byly vyvěšené vlajky a dokonce i produkty v obchoděch byly seřazeny v barvách duhy.No popravdě to pro mě byla ta více zajímavá a trošku i šokující část Brightonu (dobře no, na některé věci jsem čuměla jak tele na vrata) :D

Z většin yvletů tady po Anglii jsem zatím byla nadšená, ale Brighton mě tolik neokouzlil. Možná to bude i tím, že jsme byli první v Portsmouth a nebo Eastbourne, které jsou opravdu krásné a tak jsme už měli s čím srovnávat. Prošli jsme si ještě kousek centra a zamířili k autu a rozhodli se, že se budeme zpět domů vracet po pobřeží. Ani ne 10 minut jízdy jsem ale uviděla na kopci nějaký hrad. No prostě jsme tam museli jet se podívat ( podruhé díky bohu za navigaci).
Související obrázek
Fotka ilustrační, jelikož jsem to z dálky nestihla zachytit
Z hradu se nakonec vyklubala škola. Ale to byly snad druhé Bradavice. Já bych do takové školy snad chodila s nadšením! Bylo to něskutečné. A ta "kaple" se kaplí nedala nazývat. Byla to hotová katedrála. Pro mě něco úžasného.
Související obrázek
Ilustrace znova: Jelikož jsme přišli o  minut později, do kaple jsme se už nedostali, ale je to v plánu při příští návštěvě ♥


Takže nakonec byl výlet zakončen úžasně. Já z toho byla unešená. Ještě když se přímo před školou páslo v ohradě stádo koní. byla to úplná reklama na pohodu.


Mějte se krásně. Vaše Klárka

You Might Also Like

0 komentářů