Seven sisters

srpna 19, 2018

Každý, kdo byl někdy v Anglii, nebo se o ni alespoň trošku zajímá určitě slyšel o Seven sisters. Tyto útesy se nacházejí na jihu anglie v hrabství Východní Sussex. Podle názvu jsem hned usoudila, že je útesů sedm, že jo a taky jsem to tak i podala kamarádům a rodičum. Jenže při psaní tohoto článku jsem koukla na wikipedii a ta mě hned vyvedla z omylu, když tam bylo řečeno, že útesů je 8. "Název je odvozen od sedmi sester, které měly údajně každá svůj dům mezi jednotlivými vrcholy."

Útesy máme od nás z baráčku něco málo přes hoďku autem, takže je to super, ale vydali jsme se na cestu docela pozdě, takže jsme přijeli k útesům téměř v turistickou špičku ( asi kolem 11:00). Jo, vyjížděli jsme až v 10, což je docela ostuda, ale nedokopali jsme se dříve vstát :D Shame on me.  Někdy je to hold fakt těžké. Já osobně mám radši, když jsem na lokalitě sama a nemusím se vyhýbat hromadě turistů (ale kdo by to měl rád že), jenže jsem sova a to by znamenalo vstávat ráno opravdu brzy a tahle vstávání jsou pro mě pěkný boj. Vstávat z krásně měkkoučké vyhřáté postýlky a začít se chystat na cestu.

Naštěstí pro nás si ostatní chtěli přispat ještě déle a tak jsme sice potkávali lidi, ale nebylo jich moc a  my měli spousty místa na focení, procházení se a obdivování okolní přírody a neskutečných výhledů, které fakt stojí za to ♥  Nejsem sebevrah a tak jsem byla pěkně nervozní, když jsem šla ke hraně útesu. Pořád mi v hlavě běžely představy, že se zrovna podemnou urve a já zhučím celých 100m dolů. Ale ty výhledy byly neskutečné. Na moři jezdily co chvíli plachetnice a s každým útesem, který jsme vyšli nahoru se před námi otvíraly další úžasné scenerie.


Opravdu nemám ráda chození do kopce, kdo mě zná, tak to určitě ví :D Ale tady, přestože jsme pořád chodili do kopečka a z kopečka, tak mi to vůbec, ale vůbec nevadilo, protože jsem pořád koukala kolem sebe na útesy, že mi ani nepřišlo, do jakých kopců šlapeme. (každopádně moje lýta to věděly a hezky se pak večer ozvaly :D ) Podél útesů je to opravdu nádherná procházka a šli jsme z jednoho konce, který je kousíček od Seaford až na druhou stranu, která končí u Eastbourne.

Když už jsme byli tak blízko Eastbourne, rovnou jsme se tam stavili na krátkou zastávku a  rozhodně všem doporučuji jej navštívit. je to nádherné město s krásnou kolonádou podél moře (ty pláže by tam teda mohly být pěknější, protože jsou rozdělené přepážkami aby se od tama neodnášely kamínky a na pohled to nevypadá moc pěkně, ale město samo o sobě mi přišlo skvělé. Když jsme sjížděli dolů do města, otevřel se nám úžasný výhled na celé město i s mořem. Což já mám za obrovské plus je to, že kousek nad kolonádou je parkování na 4 hodiny zdarma a hned jsem to místo začala mít o trochu radši (dobře, z toho jsem byla fakt nadšená, protože někdy na ty ceny parkovného čumím jak tele na vrata a chtít 5 liber za parkování je fakt hříšná cena a příjde mi to jako zbytečně vyhozené peníze - hlavně potom, co si představím, kolik věcí bych za to mohla nakoupit v Primarku :D ). Celkově mi přišlo hezky čisté, nebylo zde zas až tak narváno lidmi a prostě mě fakt okouzlilo to nábřeží s hotely, restauracemi a kavárnami okolo.V Eastbourne jsme se zdrželi ale jen chvíli, protože jsme byli docela ušlapaní a tak jsme se prošli podél pláže, koukli, jaké to tam mají krásné a na zbytek města jsme se už kouali přes okýnko auta. Rozhodně se tam ale někdy vrátíme, protože mě to místo opravdu okouzlilo ♥

Mějte se krásně. Vaše Klárka 💫





You Might Also Like

0 komentářů