Francie

června 03, 2018


Stydím se, že článek píšu až teď a s takovým spožděním. Měla jsem těměř nefunkční počítač, který mi konečně jede (juchůů) tak to jdu všechno dohnat. 

Nasedli jsme ráno na tramvaj, dostali se na zastávku a pak už jen čekali, až nás vyzvedne autobus a vydáme se směrem do Paříže. Asi nikomu nemusím vysvětlovat, že jet 16 hodin v autobuse je fakt otrava, ale naštěstí jsem většinu času prospala, takže to nakonec nebylo tak strašné :D 
Do francie jsme dojeli ráno a v 8 hodin nás vyhodil autobus v Paříži přím před katedrálou Notre-Dame.
 Už první dojem pro mě byl úžasný zážitek. Notre-dame stojí na ostrově na řece Seině a je považována za jeden z nejkrásnějších příkladů francouzské gotické architektury. Po vstupu v katedrále zrovna probíhala mše svatá, takže to dávalo celému místu ještě lepší atmosféru, když člověk procházel, díval se na obrazy, jak se katerdála stavěla, procházel si ji a do toho se po celém kostele ozýval zpěv chóru. Byla jsem tím fascinovaná, miluju katerdály a kostely. Takže jsem se v tom opravdu vyžívala, v tom, jak byly postaveny jednotlivé pilíře, jak byl vyzdoben strop, mozaiky v oknech.. to já můžu. Vždycky mě takový architektura fascinuje a nechápu, jak lidé dokázali postavit něco tak krásného.
Katedrála Notre-dame vevnitř
Další zastávkou bylo nábřeží Seiny, kde jsme si mohli připnout své zámečky. Jelikož zámky ze zábradlí pravidelně odcvakávají pryč, aby nedošlo k přetížení mostu, tak nás paní průvodkyně zavedla na takový výchoz, kde by to měli nechat trochu déle. A jelikož jsem tam viděla zámky i z roku 2004, tak by nám tam ten náš zámek mohl zůstat alespoň nějakou chvíli :D
Pohled na Seinu

Dnešní hlavní zastávkou ale byl Louvre na který jsme měli téměř 1/2  dne. A asi i kdybychom měli celý, tak vše projít nestihneme. Jak jsem psala výše, obdivuju to, co lidé dokáží a tak pro mě byla návštěva Louveru dalším zážitkem. Jelikož ještě nemám 25, tak pro mě byl vstup vzdarma (Opravdu se oplatí jet do paříže mladší :D Většinou do 25-26 let mají lidé vstup buď zdarma, nebo za poloviční cenu, což se oplatilo i při vstupu na Eiffelovku)


Toto muzeum patří mezi jedno z největších na světě a opravdu to jde poznat. Je tam množství různých sektorů:
  1. Egyptské starožitnosti
  2. Stará Antická a Orientální keramika
  3. Řecké a Římské starožitnosti
  4. Malby, kresby, mědirytin
  5. Skulptury středověku, renesance a Moderní doby
  6. Malé umělecké předměty světové historie
  7. Námořnictví a etnografie
Má sbírky z období pravěku až do 19. století, takže je veliká pravděpodobnost, že si návštevník příjde na to svoje. Vystavuje až 35 000 exponátů ( to opravdu člověk nemá šanci projít za pár hodin). Mě se osobně nejvíce líbila sekce s řeckými a římskými sochami, protože se mi jejich architektura a umění prostě líbí (mým snem už dlouho je podívat se do řecka ♥)  a dále Egypt. Paní průvodkyně nám dala na prochlídku 4 hodiny, tak jsme vzali plánek (bohužel v čínštině :D :D ) a šli zkoumat jednotlivé sektory. 
Jelikož jsme pak měli chvíli času a nechtěli jsme jít se zbývající skupinkou na oběd, tak jsme využili 1,5 hodinky procházkou po zahradách Tuileries naproti Louveru. Byla to opravdová pohoda ♥
Výsledek obrázku pro tuileries zahrady
(obrázek zahrad z interneru: my teda ještě tak krásné rozkvetlé kytky neměli, jelikož jsme tam byli v únoru)
jedna z posledních zastávek byla v muzeu parfémů,což pro mě bylo opravdu zjímavé. Nejen, že to tam krásně vonělo, ale paní průvodkyně nám řekla o způsobu vyrábění parfémů na studeno i pomocí tepelné úpravy.
Zajímavosti o konkrétní značce, nebo i to, že na světě je jen velmi málo parfemářů a musí mít velmi dobře vyvinutý čich, ale i paměť. Muzeum bylo opravdu maličké, ale zaujaly mě hodně nádoby, ve kterých se dříve parfémy prodávaly. Byly tam nejrůznější barvy a tvary, některé vypadaly jako sošky. Hotové umění už jen u nádoby pro parfém. Na konci muzea dostal každý 10 vzorků a mohl si koupit parfém ve 3 velikostech. Vůně některých parfémů byly opravdu krásné, ale abych si nějaký koupila, musím si jej první vyzkoušet jak sedne na mé pokožce a ne jen podle vůně ze vzorkovníku, takže možná někdy přístě :))

Poslední zastávkou dnešního dne byla Basilica du Sacré-Coeur de Montmartre která je postavena na jediném kopci v Paříži, takže krom toho, že se šlověk mohl pokochat nádhernou bazilikou, tak i výhledem na celou paříž. 

 Pak už nás jen čekala cesta na hotel a po celém prochozeném dni jsem opravdu s nadšením vítala postel ♥  hotel mě opravdu překvapil. Vše bylo čisťounké a pokoje sice malé, ale opravdu útulné, ale stejně co mě nejvíce zajímalo po celém prochozením dni byla sprcha a měkoučká postel. Ale jelikož to byl valentýnský zájezd, tak ani to šampaňské nechybělo :D


Další den jsme si dali úžasnou snídani (byla ve formě švédských stolů) a byly tam i moje oblíbené sladké houstičky ♥ Tak jsme se pořádně posilnili a vydali se na druhý den plný zážitků.
Hlavním bodem programu byla Eiffelova věž, kterou jsme stihli hned ráno a byl na ni úchvatný pohled. Rozhodli jsme se, že si ji výjdem po schodech (do 2 patra) takže jsme si dali rovnou hned ranní rozcvičku. Ale ten pohled teda stál za to!!! 

S každým patrem jsme byli výš a výš, a dokonce nám paní průvodkyně oznámila že z 2-3 patra už lze dohlédnout na konec Paříže. Mě výšky naštěstí problém nedělají, takže já si celý výstup užívala a koukala na všechny strany. Paříž vypadá takhle shora opravdu skvěle ♥ no posuďte sami.


Nahoře pak ale bylo už opravdu větrno, takže jsem se ráda šla zase schovat do nižšího patra :D V prvním patře se dokonce nachází restaurace, koncertní/přednášecí síň, obchůdek se suvenýry a dokonce i 5 hotelových apartmánů. Jejich cenu ale radši ani nechci vědět. :D
Hned po eiffelovce nás čekala projížďka lodí, ale jelikož 2 týdny předtím, než jsme tam jeli, tak byly v Paříži povodně, šlo to poznat i na nábřeží. Stále byla zvednutá hladina, ale loďky naštěstí jely, tak jsme se vydali na projížďku ♥ Dojeli jsme k Francouzské soše svobody (dárek od Američanů jako poděkování za tu, co jim poslali Francouzi do NY, akorát je tedy jen 7-mi metrová) a pak zase po řece zpět.
Náš volný čas jsme poté využili  procházce po Champs-Élysées směrem k vítěznému oblouku a poté na opačnou stranu k ruskému kolu. 

Procházeli jsme také podél hotelu, kde byla ubytovaná Diana, než zemřela, kolém napoleonova oblouku až k domu opery. Celá architektura Paříže se mi opravdu neskutečně líbí ♥
Hotel Ritz Carlton, ve kterím byla ubytovaná Diana než zemřela.

Dům Opery v Paříži
U téhle budovy jsme si dali na chvíli pauzu, svačinu a šli se na ni podívat z druhé strany, kde bylo mnohem méně turistů a kde bylo super místo pro odpočinek. 

Jakmile se začalo stmívat, sedli jsme do autobusu, který nás zavezl na mrakodrap Tour Montparnasse  odkud jsme měli úžasný výhled na celou noční Paříž. Je teda nižší než Eiffelova věž, ale výhled od tama byl skvělý a jelikož jsme tam jeli v čase olympijských her, byla na střeše mrakodrapu možnost zabruslit si na kluzišti, nebo zahrát curling :D Bylo to opravdu skvělé! :D 
Výhled na noční paříž a Eiffelovu věž

"hrajeme" curling na střeše mrakodrpu
Tour Montparnasse


You Might Also Like

0 komentářů