New York

srpna 24, 2017

Tak jsem konečně viděla na vlastní oči Big Apple. A musím říct, že jsem si hned New York zamilovala. Sice jsou tu miliony lidí (jak nečekané), ale jakmile jsme sešli z hlavních turistických tras, šlo nás po ulici mnohem méně, nemuseli jsme se prodírat davem a mohli jsme si vychutnávat New York plnými doušky <3 Stihli jsme projít všechny hlavní památky, které jsme si vytyčili a celý den nám krásně svítilo slunce. Times square byl samozřejmostí a pak jsme si to hned mašírovali směr Central Park. Jelikož bylo opravdu vedro, tak jsme kousku přírody a stínu rádi využili. Marťas mě vedl za ruku a řekl, ať se neotáčím, dokud mi neřekne. Když mě konečně dovedl na místo a já se otočila, měla jsem skvělý výhled na mrakodrapy vyčuhující spoza stromů. Bylo to fakt mega! Vždycky to člověk vidí jen na obrazovce v televizi a já to najednou viděla na vlastní oči!


Trochu jsme se pokochali výhledem, prošli kousek parku a vydali se na další túru směr 11/9 Memorial. To pro mě byl opravdu silný zážitek. V tom hluku velkoměsta to člověka donutí se ztišit a vzdát úctu všem obětem. Pomníky mají udělané opravdu nádherně. Neustále dovnitř přepadává voda a nejde vidět na dno. Připomínalo mi to vyobrazení nekonečnosti a stálosti. Po celém okraji jsou vyryty stovky jmen lidí, kteří zde zemřeli a v některých je zapíchnutá bílá růžička. Byl to pro mě opravdu silný zážitek.


Jako milovnice Gossip Girl jsem si prostě nemohla nechat ujít nádraží Grand Central Terminal, kde celý seriál začíná. No... Zjistila jsem, že můj smysl pro orientaci v mapách je absolutně nulový a navigace taky moc nepomáhala. Takže potom, co jsme narazili jen na zavřený boční vchod a prošli jsme celou budovu asi 3x dokola jsem to už začínala vzdávat. Zatímco jsme si tak pořád chodili do kolečka kolem špatné budovy, koukal na nás hezky hlavní vchod celého nádraží  že jo. Ještě že můj chlap toho má v hlavě trochu více jak já a všiml si toho, protože já bych tam jinak asi chodila doteď. Potom co jsme vešli, nemohla jsem se na tu krásu vynadívat. Celé nádraží je opravdu nádherné!  😍
Johoooo!  Takže jsem to viděla,  málem jsem si ukroutila hlavu, jak jsem na vše s obdivem koukala a mohli jsme jít dále. Další zastávka socha svobody 🗽


Na netu jsem se dočetla super tip. Můžete sednout na oranžovou loď, která jede na Staten Island a je zadarmo. Takže jsem jako správná češka se srdcem prajzáka tuto možnost hned brala! Něco zadarmo, a hned 2x ? (cesta tam a zpět), jasné, že berem! Není to to samé, jako když je člověk blíže, ale i tak to byl fajnový zážitek. A ještě krásnější bylo vidět z lodi celý Manhattan  ❤


Po cestě zpět byl na řadě ještě Brooklyn bridge a než jsme tam došli, tak mi málem upadly nohy a únavou jsem padala na hubu. Není to tak daleko....až na to, že pokud chcete jít přímo na most, tak se hned od řeky na most opravdu nedostanete (ověřeno mými vlastními zkušenostmi), musíte směrem od řeky dostat zase asi kilometr směrem do centra, aby jste mohli jít ten samý kilometr zpět, akorát po mostě. No Kocourkov.


Po návštěvě Brooklyn bridge, kde nás málem ušlapali lidé a srazilo tak 100 kol jsme se vydali na Wall street mrknout se na Golden Bull a pak huraaa domů. Chtěli jsme stihnout ještě Top of the rock,  ale jelikož jsme si nerezervovali předem lístky, tak sifon :D doufejme, že to výjde při další návštěvě. Každopádně je New York neskutečný a opravdu mě okouzlil! 

You Might Also Like

0 komentářů